Edelaraudtee palub eemaldada Raplas raudtee lähedusse loata rajatud hooned
Edelaraudtee AS palub inimestel, kes on Rapla linnas rajanud raudteele kuuluvale maa-alale hooneid ning aiamaid, need eemaldada hiljemalt 31. märtsiks 2025, et tagada piirkonnas tõrgeteta raudtee-ehitus ning ohutus.
„Rapla linnas on raudtee vahe... Loe edasi »
19. detsember 2024
6
Foor
Foor
Jaam 2
Jaam 2
Jaam 1
Jaam 1
Projektid
Raudteelõigu Rapla-Lelle ümberehitus
Edelaraudtee AS raudteeliinil Rapla-Lelle lõigu ümberehituse eesmärk on infrastruktuuri läbilaskevõime suurendamine, mis võimaldab suuremate kiiruste rakendamise abil tihendada liinil reisirongide liiklusgraafikut. Rekonstrueeritud taristu võimaldab reisirongide piirkiirused tõsta kuni 160 km/h. Projekt on eelduseks Edelaraudtee rongiliikluse ettevalmistamiseks etapiviisilisele üleviimisele dišpetserjuhtimise alla.
Projekti kaasrahastab Euroopa Liit.
Seoses ehitusvaldkonna üleminekuga digitaliseerimisele toimus mudelipõhine raudteerajatiste projekteerimine, ehituse kajastamine ja ehitustegevuse järelevalve. Ehitustööd valmivad OÜ Reaalprojekt ja EstConsult Rail OÜ infomudelipõhise projekti alusel. Projekt arvestab võimalusega elektrifitseerida tulevikus Edelaraudtee raudteeliin Tallinn-Väike – Viljandi. Ehitustegevuse omanikujärelevalvet teostab AllSpark OÜ.
Raudteetaristu kompleksse ehitustöökäigus toimub Rapla jaamaga piirnevate jaamavahede ümberseadistamine kombineeritud teeblokeeringule (KTB), mis võimaldab edaspidi Kohila-Lelle raudteelõigul jaamapõhise liiklusjuhtimise üle anda digitaalsele juhtimisele ja kontrollile Edelaraudtee Türil asuvast dispetšerkeskusest.
Rapla-Lelle jaamavahel teostatakse raudtee ümberehituspikkrööbastega teeks ning ooteplatvormide uuendamine. Uute signalisatsiooniseadmetega ja tõkkepuudega varustatakse kuus raudteeülesõitu, mille kontroll seotakse digitaalselt piirneva jaamaga ja koondub lähitulevikus koos piirkonnaliiklusjuhtimisega dispetšerjuhtimise alla.
Kokku rekonstrueeritakse koos jaamateede võrguga 25 kilomeetrit raudteed. Tööde käigus vahetatakse välja raudtee pealis- ja alusehitis, õgvendatakse kõverikke, korrastatakse raudteealuse maapinna drenaaž ja amortiseerunud truubid asendatakse uutega ja Rapla raudbetoonsillad asendatakse torusildadega.
Projekti käigus teostati Taikse ooteplatvormi ümberehitustöid ja teenindava taristu väljaehitust. Taikse rongide peatuspunkt sai uuenenud ooteplatvormi koos ootepaviljoniga. Platvormile paigaldatud päikesepaneelid suudavad toota peatuspunkti valgustuseks ja infotabloo toiteks vajamineva elektrienergia ise.
Projekti andmed
Projekti maksumus: 477 349 €
Projekti peatöövõtja: GoTrack OÜ
Projekti teostamise aeg: august 2022 – detsember 2022
Lelle-Türi raudteelõigu rekonstrueerimise projekteerimis- ja ehitustööd
Kapitaalremondi käigus vahetati välja 28 km ulatuses kogu raudtee pealisehitis. Lisaks raudteetöödele rekonstrueeriti antud suunal ka raudtee ülesõidukohad ning korrastati kraavid, truubid ja sillad. Tööde tulemusena saab reisirongide sõidukiiruse Lelle-Türi lõigul tõsta tänaselt 80 km/h kuni 120 km/h.
Projekti andmed
Projekti maksumus: 11 616 238 €
Projekti peatöövõtja: GoTrack OÜ
Projekti teostamise aeg: 08.07.2019 – 30.10.2020
Tallinn-Väike raudteejaama rekonstrueerimine
Projekti käigus teostati Tallinn-Väike jaama elektritsentralisatsiooni ehitus, Järvevana ülesõidukoha automaatse foorisignalisatsiooni rekonstrueerimine, jaama rööbasteede ja pöörmete sulatuskütte ehitustööd.
Tallinn-Väike jaama rekonstrueerimistöö ülevaade videona:
Projekti andmed
Projekti maksumus: 1 525 475,43 €
Projekti peatöövõtja: GoTrack OÜ
Projekti teostamise aeg: 01.04.2018 – 30.11.2018
Valdeku rongipeatus
10.detsembril 2017 avati Nõmmel Valdeku rongipeatus mis lisati neljandaks peatuseks Tallinna poolt edela suunale Liiva ja Männiku peatuste vahele. Kummaski suunas sõitvatest rongidest peatub Valdekus 12 reisi päevas.
Valdeku ooteplatvorm on 150 m pikk ning sellel on reisijatele 2 ootepaviljoni. Koos ooteplatvormi ehitusega rekonstrueeriti Valdeku ülesõidu kõrval olevad ülekäigukohad ja kõnniteed. Heakorrastati ooteplatvormi ja ülesõidukohaga külgnevad alad, likvideeriti Mahla tn äärsed omavolilised ehitised ja olmejäätmete ladustuskohad.
Nõmme ja Männiku piirkonna inimestele on Valdeku rongipeatus ammu vajalikuna tundunud. Nüüdsest on neil võimalik jõuda rongiga Tallinna kesklinna 15 minutiga. Senistele reisijatele annab uus peatus võimaluse sõita rongiga Männikule ning liikuda sealt edasi Nõmme või Mustamäe suunas.
Projekti andmed
Projekti maksumus: 188 612,36 €
Projekti peatöövõtja: GoTrack OÜ
Projekti teostamise aeg: 29.06.2017-10.12.2017
Tallinn-Rapla raudteelõigu rekonstrueerimine
Projekti otseseks eesmärgiks on viia Edelaraudtee Infrastruktuuri AS-le kuuluv raudteeinfrastruktuur Tallinna ja Rapla raudteelõigul vastavusse kehtivate nõuetega ning võtta kasutusele pikkrööpad tagamaks raudteeliikluse ohutuse, mugavuse ja kvaliteedi kasv koos reisirongide lubatava suurima kiiruse tõstmisega kuni 120 km/h. Selleks teostatakse lõiguti vastavalt konkreetse lõigu tegelikule tehnilisele vajadusele raudtee pealisehitise korrastamine või kapitaalremont Tallinn – Rapla raudteelõigul./h.
Projekti raames:
rekonstrueeritakse 47 km raudteed, sh võetakse kasutusele pikkrööpad, korrastatakse muldkeha, vahetatakse välja ballastikillustik, peateede 6 pöörangut, ülesõidukatted 17 raudteeülesõidul ja automaatne foorisüsteem 3. raudteeülesõidul, osaliselt asendatakse rööpad ning liiprid. Tööde käigus lammutatakse 1 täielikult amortiseerunud ja ohtlikuks muutunud viadukt ja rekonstrueeritakse 11 raudteeülekäigukohta. Lisaks rajatakse 1 uus peatuspunkt 150 m ooteplatvormiga ja rajatakse 1 uus möödasõidutee.
Projekti andmed
Projekti maksumus: 13 091 855,16 (sellest 10 000 000 € EÜ Ühtekuuluvusfond ja 3 091 855,16 € Edelaraudtee Infrastruktuuri AS)
Projekti otseseks eesmärgiks oli tagada kõigi Edelaraudtee AS-le kuuluvate reisijate ooteplatvormide kasutatavus uute diiselrongide saabumisel.
Selleks ehitati ümber 14 reisijate ooteplatvormi ja rajati 1 uus peatuskoht koos reisijate ooteplatvormi ja seda ümbritseva infrastruktuuriga (ülekäigukohad, ligipääsuteed, platsid jms). Ümberehitatavate ja rajatava uue reisijate ooteplatvormi kõrguse ja muude tehniliste parameetrite ning platvormide juures asuvate ülekäigukohtade projekteerimisel ja ehitamisel võeti aluseks standardi EVS 867 „Raudteealased rakendused – reisijate ooteplatvormid“ nõuded, mis võimaldab lisaks uute diiselrongide teenindamisele muu hulgas ka liikumispuuetega inimestele mugavat ligipääsu ooteplatvormile ja rongidele.
Ümberehitatud ooteplatvormid:
Tallinn-Väike (teedevaheline)
Liiva (teedevaheline)
Saku
Kiisa
Roobuka
Hagudi (teedevaheline)
Rapla (teedevaheline)
Lelle (teeäärne ja teedevaheline)
Käru
Viluvere
Tootsi
Pärnu
Türi (teeäärne ja teedevaheline)
Projekti tulemusel vastavad kõik Edelaraudtee AS ooteplatvormid kehtiva standardi nõuetele ja on Euroopa standardse kõrgusega 550mm, võimaldades teenindada uut tüüpi diiselronge.
Projekti andmed
Projekti maksumus: 2 585 445 € (sellest 2 197 628 € EÜ Ühtekuuluvusfond ja 387 817 € Edelaraudtee Infrastruktuuri AS)
Projekti peatöövõtja: GoTrack OÜ
Projekti teostamise aeg: 06.06.2013 – 15.06.2014
Türi-Viljandi raudteelõigu rekonstrueerimine
Projekti eesmärgiks oli viia Edelaraudtee AS-le kuuluv raudteeinfrastruktuur Türi-Viljandi lõigul vastavusse kehtivate tehniliste nõuetega.
Kasutusele on võetud pikkrööpad, et tagada raudteeliikluse ohutus, mugavuse ja kvaliteedi kasv koos reisirongide lubatava kiiruse tõstmisega kuni 120 km/h.
Projekti raames:
rekonstrueeriti Türi-Võhma ja Võhma-Viljandi jaamavaheteed ning Võhma jaama peateed (kogu amortiseerunud pealisehitus asendati uuega).
koos rööbastee rekonstrueerimisega teostati Türi-Viljandi raudteelõigul asuvate raudteeülesõidukohtade ning sildade ja truupide remont.
lammutati nõuetele mittevastavad reisijate ooteplatvormid ning ehitati uued eurokõrgusele vastavad kaasaegsed ooteplatvormid koos juurdekuuluvate ülekäigukohtade, kaldteede, parkimiskohtade jms.
Kokku rekonstrueeriti ja korrastati aastatel 2010-2012:
52,08 km rööbasteed
14 raudteeülesõidukohta
6 reisijate ooteplatvormi
3 raudteesilda
37 truupi
Projekti andmed
Projekti maksumus: 21 177 513 € (sellest 12 782 330 € EÜ Ühtekuuluvusfond ja 8 395 183 € Edelaraudtee AS)
Projekti peatöövõtja: GoTrack OÜ
Projekti teostamise aeg: 7.04.2011 – 30.09.2012
Kohila uue jaamahoone ja abihoone ehitus
Kohila uue jaamahoone ehitusega lõppes Kohila jaamakompleksi rekonstrueerimine. See oli jätkuprojektiks varem teostatud rööbasteede ümberehitusele ning ooteplatvormide rekonstrueerimisele. Täna on Kohila jaamas võimalik vastu võtta ja ära saata üheaegselt 3 reisirongi, jaamas on 2 ooteplatvormi ning piisavalt parkimiskohti nii autodele kui jalgratastele.
Muinsuskaitse soovitusel läksid vana vaksali palgid taaskasutusse. Jaamaga seotud vanad dokumendid ja esemed säilitatakse Hageri muuseumis.
Kohila on Edelaraudtee AS-i üks olulisemaid jaamu, mida läbib kuus ligikaudu 20 000 reisijat ning sellesse kompleksi on viimase kolme aastaga investeeritud üle miljoni euro.
Projekti andmed
Projekti maksumus: 550 333 €
Projekti peatöövõtja: MARXRAM OÜ
Projekti teostamise aeg: 17.05.2012 – 01.11.2012
Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Loe lisa NÕUSTUN