Edelaraudtee AS raudteeliinil Rapla-Lelle lõigu ümberehituse eesmärk on infrastruktuuri läbilaskevõime suurendamine, mis võimaldab suuremate kiiruste rakendamise abil tihendada liinil reisirongide liiklusgraafikut. Rekonstrueeritud taristu võimaldab reisirongide piirkiirused tõsta kuni 160 km/h. Projekt on eelduseks Edelaraudtee rongiliikluse ettevalmistamiseks etapiviisilisele üleviimisele dišpetserjuhtimise alla. Projekti kaasrahastab Euroopa Liit. Seoses ehitusvaldkonna üleminekuga digitaliseerimisele toimus mudelipõhine raudteerajatiste projekteerimine, ehituse kajastamine ja ehitustegevuse järelevalve. Ehitustööd valmivad OÜ Reaalprojekt ja EstConsult Rail OÜ infomudelipõhise projekti alusel. Projekt arvestab võimalusega elektrifitseerida tulevikus Edelaraudtee raudteeliin Tallinn-Väike – Viljandi. Ehitustegevuse omanikujärelevalvet teostab AllSpark OÜ. Raudteetaristu kompleksse ehitustöö käigus toimub Rapla jaamaga piirnevate jaamavahede ümberseadistamine kombineeritud teeblokeeringule (KTB), mis võimaldab edaspidi Kohila-Lelle raudteelõigul jaamapõhise liiklusjuhtimise üle anda digitaalsele juhtimisele ja kontrollile Edelaraudtee Türil asuvast dispetšerkeskusest. Rapla-Lelle jaamavahel teostatakse raudtee ümberehitus pikkrööbastega teeks ning ooteplatvormide uuendamine. Uute signalisatsiooniseadmetega ja tõkkepuudega varustatakse kuus raudteeülesõitu, mille kontroll seotakse digitaalselt piirneva jaamaga ja koondub lähitulevikus koos piirkonna liiklusjuhtimisega dispetšerjuhtimise alla. Kokku rekonstrueeritakse koos jaamateede võrguga 25 kilomeetrit raudteed. Tööde käigus vahetatakse välja raudtee pealis- ja alusehitis, õgvendatakse kõverikke, korrastatakse raudteealuse maapinna drenaaž ja amortiseerunud truubid asendatakse uutega ja Rapla raudbetoonsillad asendatakse torusildadega. |
Projekti andmed
|
Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Loe lisa